Wat leuk dat je onze blog volgt. Even snel voorstellen: Wij zijn Chantal en Dagmar van der Sluis, 22 en 25 jaar en beide woonachtig in Borne. Samen delen wij 1 passie, namelijk fotografie.
Met onze blogs proberen wij jullie op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurd en beleefd wordt tijdens ons werk. Wij hopen dat jullie genieten van onze grappige, soms wat serieuze en plezierige blogs.
Een nieuw begin…..
Zoals jullie misschien op Facebook al gezien hebben, is Slufo fotografie op de schop gegaan. 2 jaar lang heb ik Slufo fotografie in mijn eentje gerund. Helaas moest ik soms tegen klanten vertellen dat ik al volgepland was en dus helaas geen shoot dat weekend kon doen. Dit tot grote ergernis van mijzelf.
Ik had al vaker mijn zus gevraagd: ‘Zullen we het samen verder gaan doen?’ Helaas was mijn zus in die tijd zwanger van haar 2 zoontjes, waardoor haar prioriteiten ergens anders lagen. Maar nu de twee kindjes geboren zijn en het leven weer aardig op de rit is, durfde ze het avontuur samen met mij aan.
Ik was natuurlijk zo blij als een kind. YES, ik mag samen met mijn zus mijn bedrijf tot nog iets groters en mooiers maken, hoe gaaf is dat?
Nou dat is super gaaf, als je als zussen samen een passie hebt en hier over kunt sparren of appen of bellen tot in de late uurtjes, om nieuwe ideeën te bedenken voor het nieuwe bedrijf. Dan weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar samen breng je elkaar op nieuwe ideeën, en dat is geweldig.
Toen moest natuurlijk alles op papier gezet worden. En jeetje, toen begon de rollercoaster…
Allereerst moest het logo veranderen. Wij wilden een logo waar wij beide achterstonden en wat stond voor de twee zussen. Toen het logo eenmaal ontwerpt was, stuurde mij zus het door en zei direct: ‘dit is het Chantal’ ‘kijk hoe gaaf’. En inderdaad, ik zag het logo en dacht direct, ja dit staat voor ons samen.
Even een ‘vink’ bij nieuw logo ontwerpen, dit hebben we dus al snel kunnen afronden.
Nu het nieuwe logo ontworpen was, moesten wij natuurlijk wel een afspraak maken bij de KVK om de eenmanszaak om te zetten naar een VOF, zodat we beide eigenaar zouden worden. Een afspraak plannen bij de KVK is niet zo gemakkelijk als wat ze laten zien op de site. Er komt toch wel heel wat bij kijken, en dan nog niet te spreken over de rare tijden wanneer de afspraken gepland kunnen worden. Beide hebben wij niet veel verstand ervan wat wij nou precies moesten doen. Ja 1 ding wisten we beide wel, de eenmanszaak moest een VOF worden. Nou dat is niet zo moeilijk toch? Handtekening zetten, doorsturen naar onze grote vrienden van de belastingdienst en klaar. Of toch niet?
Er werd mij aan de telefoon verteld dat ik even 3 formulieren moest afdrukken, volledig moest invullen en deze moest meenemen naar de afspraak. Ik open de 3 formulieren en dacht direct “HELP” Wat moet ik hier mee, ik snap er niks van. Wat nu? Ik heb de papieren gelaten voor wat het is (lees: leeg en niet ingevuld) en heb deze netjes meegenomen naar onze afspraak. Eenmaal aangekomen bij de afspraak, werd verteld: “ach nee, die papieren had je niet hoeven in te vullen hoor, dat doen wij hier gewoon op de computer”. Komt dat even goed uit, want we begrepen niets van die formulieren.
Toen was natuurlijk daar het moment. De handtekeningen werden gezet, en d eenmanszaak was omgezet naar een VOF.
Normaal gesproken krijg je alle papieren dan netjes mee naar huis, maar de KVK zou de KVK niet zijn als de printer het deed. Deze lag natuurlijk weer in storing, dus wij moesten eventjes plaats nemen in de hal. Na een half uur vroeg de jongen of hij misschien beter de spullen kon opsturen. Ja top plan, kunnen wij weer terug naar het werk, waar nog een bult werk op ons lag te wachten.
‘vinkje’ eenmanszaak omgezet naar een VOF.
Toen kwam het gesprek met de boekhouder.
Zoals ik altijd zeg, “ieder zijn vak”. Zo moet je sommige dingen over laten aan mensen die daar verstand van hebben. Zo hebben wij Esmeralda van Boudrie–Meijer als boekhoudster, super leuk mens trouwens.
Nu wil ik niet zeggen dat Esmeralda Chinees praat, maar.. Er worden nog steeds dingen gezegd waar Dagmar en ik echt niets van begrepen. Maar een schat van een mens dat ze is, heeft ze ons alles zo goed mogelijk uitgelegd en zijn wij boekhoud technisch ook weer wat wijzer geworden. Bedankt daarvoor Esmeralda, de rest van de boekhouding laten wij vanaf nu aan jou over!
Zo dit waren wel alle strubbelingen die wij hebben gehad betreft het omzetten van een eenmanszaak naar een VOF.
Ondertussen was er ook nog tijd voor een Newborn shoot. Dit was meer een baby dan een newbornshoot omdat we deze wegens gezondheid van het kindje een keer hebben moeten uitstellen. Ik reisde af naar Oldenzaal, waar Janneke en Jeroen mij al stonden op te wachten bij het huis van de moeder van Janneke. Janneke had mij van te voren precies uitgelegd hoe zij de foto’s wilde hebben. Ze wilde graag het interieur van haar moeder gebruiken. Ik ben eerst maar even naar binnen gegaan om te kijken wat precies de bedoeling was, voor dat ik al mijn spullen uit de auto ging halen.
Toen alles eenmaal zo ver was, was de kleine Finn er van overtuigd dat het etenstijd was. Toen hij klaar was met drinken, hebben wij rustig de tijd genomen om prachtige plaatjes te schieten van dit lieve gezin.
Hierbij een foto van de kersverse ouders en zoontje Finn.